Teamet bakom Wall-it

Patrick Nyman - Grundare och VD
Inte lika aktiv i den operativa verksamheten, arbetar med kundrelationer och sitter lite bakom kulisserna.

Elias Forsling - Operativt ansvar
Står bakom hemsidan, den operativa driften, försäljning men mest inriktad på ekonomi samt webbutveckling.

Gabriel Ungesson - Operativt ansvar
Står bakom hemsidan, den operativa driften, försäljning men mest inriktad på marknadsföring.
Lite backstory
Från studenter till kollegor - och familj på köpet
Under några år har Wall-it legat på is, mest för att livet kommit emellan. Men nu är det vi, Elias Forsling (till vänster) och Gabriel Ungesson (till höger), som tagit oss an utmaningen.
När chansen att ta över dök upp gick det inte att säga nej. Vi har känt varandra sedan gymnasiet och tog studenten tillsammans 2021. För oss båda är det en genuin dröm att få ge oss in i en så här utmanande resa. Framöver satsar vi helhjärtat på att Wall-it en dag ska bli en stark aktör på marknaden.
Elias är dessutom son till Patrick, företagets grundare. Tillsammans bildar vi ett starkt team där vänskap, familj och entreprenörskap går hand i hand.

Efter generationsskiftet
Mycket har hänt sedan vi tog över Wall-it i februari 2025! Här nedan hittar du ett bildspel som visar några av våra största ögonblick och framsteg hittills.
Februari
Första inventeringen.



Skiss av företagslogga som sedan blev slutlig produkt.


Mars
Första paketeringen, första leveransen och försäljningen var igång!




April
Förberedelser med vår egengjorda monter.


Produktfotografering tillsammans med Veronica Frenzel.


Maj-Juli
Vår första återförsäljare blev Erlandssons Home i Varberg, där vi även fick chansen att prova på att sälja aktivt i butik.
Samtidigt blev vi stamsäljare på Varbergs torg, där vi hunnit stå hela åtta gånger och möta kunderna direkt.



Augusti
Skiss av bordsduk, roll-up och uppgradering av monter inför vår största utmaning hittills...


Första roadtripen upp till Stockholm för att bemöta den största utmaningen vi tagit oss an sedan start: Våtrumsmässan 2025.





Vår marknadsföring fick ett rejält uppsving och vi avslutade augusti med totalt 2 miljoner visningar, helt utan betald reklam.
Nutid - och framöver
Starkt fokus på produktion och utveckling av sortimentet. Stora planer framöver.




